Συμεών Παληός ναυτιλία
Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping

Διευρυμένες ζημίες παρουσίασε η ναυτιλιακή Diana Containerships, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Συμεών Παληός, στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο και για το σύνολο του 2016, κάτι που οφείλεται στα λιγότερα ναυλοσύμφωνα και τις χαμηλές τιμές των ναύλων στον κλάδο των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι οι ζημίες για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκαν στα 8,45 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 8,82 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Για το σύνολο του έτους ωστόσο, οι ζημίες εκτινάχθηκαν στα 149 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 17,5 εκατ. δολαρίων για το 2015.

Η διοίκηση της Diana Containerships τόνισε ότι μέσα στα 149 εκατ. δολ. συμπεριλαμβάνονται και απομειώσεις ύψους 118,9 εκατ. δολαρίων για επτά από τα 12 πλοία που διαθέτει στο στόλο της, καθώς και 2,9 εκατ. δολάρια τέλη πώλησης και άλλα τέλη για άλλα 2 πλοία της. Χωρίς τα άνωθεν ποσά, η διοίκηση ισχυρίζεται ότι οι ζημίες για το 2016 θα ανέρχονταν στο ποσό των 27,2 εκατ. δολαρίων και όχι στο ποσό που ανακοινώθηκε.

Συμεών Παληός

Επιπλέον, τα έσοδα της ναυτιλιακής για το τέταρτο τρίμηνο του 2016 ανήλθαν στο ποσό των 5,44 εκατ. δολαρίων, αρκετά μειωμένα σε σχέση με εκείνα του αντίστοιχου τριμήνου του 2015 που είχαν διαμορφωθεί στα 14,89 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχη μείωση εμφάνισαν τα έσοδα και για το σύνολο του 2016, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 33,19 εκατ. δολάρια, έναντι εσόδων ύψους 62,18 εκατ. δολαρίων για το σύνολο του 2015.

Ακόμη, το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (Time Charter Equivalent – TCE) για τα πλοία της εισηγμένης στην αγορά του NASDAQ Diana Containerships το τέταρτο τρίμηνο του 2016 διαμορφώθηκε στα 4.402 δολάρια ημερησίως, έναντι TCE ύψους 11.142 δολαρίων την ημέρα το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015. Ωστόσο, τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων της εταιρείας μειώθηκαν για το 4ο τρίμηνο του 2016 και διαμορφώθηκαν στις 4.797 δολάρια την ημέρα, έναντι λειτουργικών εξόδων ύψους 7.220 δολαρίων την ημέρα το αντίστοιχο τρίμηνο του 2015.

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr στις 10 Φεβρουαρίου, ο κ. Παληός κατόρθωσε να ναυλώσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τύπου post-panamax March (χωρητικότητας 5.576-teu και κατασκευής 2004) στη γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακή Hapag-Lloyd AG, για περίοδο διάρκειας 9 με 14 μηνών έναντι 1 δολαρίου ημερησίως για τις πρώτες 15 μέρες της ναύλωσης (αρχής γενομένης από τις 23 Φεβρουαρίου) και 6.850 δολαρίων ημερησίως για το υπόλοιπο διάστημα της ναύλωσης.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι η Diana Containerships προχώρησε σε shelf registration (έγγραφη δήλωση στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς ότι θα προχωρήσει σε δημόσια προσφορά μετοχών και χρεογράφων σε ορίζοντα 2ετίας), ανοίγοντας το δρόμο για μία πιθανή αναζήτηση κεφαλαίων  – που μπορεί να φτάσουν και τα 250 εκατ. δολάρια – από την αγορά μέσα στο προσεχές χρονικό διάστημα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Εντυπωσιακό deal για τον Σ. Παληό: Επέκταση της ναύλωσης πλοίου της Diana Shipping με το διπλάσιο τίμημα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Επενδυτές προειδοποιούν: Να μη μεταβληθεί η αξία του χρέους της Hanjin Shipping

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here