Συμεών Παληός
Συμεών Παληός, εφοπλιστής Diana Shipping

Τα νέα ναυλοσύμφωνα που εξασφάλισε ο εφοπλιστής Συμεών Παληός για δύο φορτηγά πλοία που ανήκουν στο στόλο της ναυτιλιακής του Diana Shipping αποτελούν την καλύτερη ένδειξη ότι η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου αρχίζει σιγά σιγά να ανακάμπτει.

Η μετοχή της ναυτιλιακής στη συνεδρίαση της Wall Street της Τετάρτης 18/1 στις 20.19 (ώρα Ελλάδος) διαπραγματεύονταν στα 3,84 δολάρια με άνοδο της τάξεως του 3,78%. Μπορείτε να δείτε εδώ live τη διακύμανση της μετοχής.

Συμεών Παληός Diana

Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη Diana ανακοίνωσε ότι ναύλωσε το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Santa Barbara (χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής 2015) στην ελβετικών συμφερόντων εταιρεία Cargill International S.A. για μια περίοδο διάρκειας από 12 μέχρι και 15 μήνες.

Οι ναύλοι θα κυμανθούν στα 12.000 δολάρια ημερησίως, από τα οποία έχει αφαιρεθεί προμήθεια της τάξεως του 4,75% προς τρίτους. Το ναυλοσύμφωνο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 24 Ιανουαρίου 2017.

Συμεών Παληός Diana
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Santa Barbara” της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 179.426-dwt και κατασκευής του έτους 2015

Η παραπάνω τιμή των ναύλων καταδεικνύει το γεγονός ότι το σκηνικό στη ναυλαγορά του ξηρού φορτίου έχει αρχίσει να βελτιώνεται, καθώς ο δείκτης των capesizes (BCI) στο Baltic Exchange (το Χρηματιστήριο ναύλων του Λονδίνου) κατέγραψε αύξηση κατά 12% την Τετάρτη 18/1 και διαμόρφωσε το μέσο όρο των ναύλων στα 12.500 δολάρια ημερησίως, μετά από έναν Δεκέμβριο (2016) που ο μέσος όρος των τιμών των capes είχε πέσει στα 6.700 δολάρια την ημέρα.

Όσον αφορά τα πλοία μεγαλύτερης ηλικίας, ο δείκτης BCI παρουσίασε βελτίωση, γεγονός που φάνηκε από το δεύτερο ναυλοσύμφωνο που εξασφάλισε ο κ. Παληός.

Συμεών Παληός Diana
Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize “Salt Lake City” της Diana Shipping είναι χωρητικότητας 171.810-dwt και κατασκευής του έτους 2005

Συγκεκριμένα, η Diana ναύλωσε το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου capesize Salt Lake City (χωρητικότητας 171.810-dwt και κατασκευής 2005) στη γερμανική Uniper Global Commodities SE για μια περίοδο διάρκειας από 12 μέχρι και 16 μήνες, με τους ναύλους να κυμαίνονται στα 9.000 δολάρια την ημέρα, μείον προμήθεια της τάξεως του 5% προς τρίτους. Το ναυλοσύμφωνο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ από τις 20 Ιανουαρίου.

Σημειώνεται ότι και τα δύο ναυλοσύμφωνα πρόκειται να αποφέρουν στη ναυτιλιακή ακαθάριστα έσοδα ύψους 7,38 εκατ. δολαρίων για την ελάχιστη χρονική διάρκεια των ναυλοσυμφώνων, δηλαδή τους 12 μήνες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Οι τελευταίες τάσεις στην αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχωρίζουν

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πάνος Λασκαρίδης: Πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ για θαλάσσια μόλυνση

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Πήρε το πλοίο και κέρδισε τους Κινέζους

SHARE
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

LEAVE A REPLY