Συμεών Παληός
Συμεών Παληός. Επικεφαλής Diana Shipping (δεξιά)

Νέο ναυλοσύμφωνο ανακοίνωσε η ναυτιλιακή Diana Containerships, της οποίας ηγείται ο Συμεών Παληός, μια μέρα μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το τέταρτο τρίμηνο και το σύνολο του 2016, όπου εμφάνισε μεγάλες ζημίες.

Συγκεκριμένα, η εισηγμένη στην αγορά του NASDAQ ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι συνήψε συμφωνία, μέσω μιας θυγατρικής της, με τον γαλλικό κολοσσό – και τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή στις μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως – CMA CGM S.A. (με έδρα τη Μασσαλία), η οποία και θα χρονοναυλώσει το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Rotterdam (χωρητικότητας 6.494-dwt και κατασκευής 2008) για μια περίοδο διάρκειας από 8 έως και 11 μήνες.

Οι ημερήσιοι ναύλοι που συμφωνήθηκαν ανέρχονται στο ποσό των 6.890 δολαρίων, μείον προμήθεια προς τρίτους της τάξεως του 3,5%.

Το ναυλοσύμφωνο αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις 7 Μαρτίου του 2017, ενώ η Diana Containerships αναμένει ακαθάριστα έσοδα ύψους 1,65 εκατ. δολαρίων για την ελάχιστη χρονική διάρκεια, που είναι οι 8 μήνες.

Συμεών Παληός

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr στις 13 Φεβρουαρίου, η ναυτιλιακή παρουσίασε διευρυμένες ζημίες στα αποτελέσματα που ανακοίνωσε για το τέταρτο τρίμηνο και για το σύνολο του 2016, κάτι που οφείλεται στα λιγότερα ναυλοσύμφωνα και τις χαμηλές τιμές των ναύλων στον κλάδο των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων.

Για την ακρίβεια, για το σύνολο του 2016 οι ζημίες της Diana Containerships άγγιξαν τα 149 εκατ. δολάρια, όταν το 2015 είχαν διαμορφωθεί στα 17,5 εκατ. δολ., γεγονός που αντανακλά άμεσα το πόσο δύσκολη χρονιά ήταν η περσινή για τη ναυλαγορά εμπορευματοκιβωτίων.

Αξίζει να σημειωθεί από την άλλη ότι ο πρόεδρος της ναυτιλιακής, Αναστάσιος Μαργαρώνης, σχολιάζοντας τη δραστηριότητα στο scrapping που σημειώθηκε το 2016 στον κλάδο και χρησιμοποιώντας στοιχεία της ναυλομεσιτικής Clarksons, ανέφερε ότι σε εταιρείες σαν τη Diana Containerships του κ. Παληού αντιστοιχούσε ποσοστό scrapping 80% πέρσι, τη στιγμή που στους κολοσσούς του χώρου αντιστοιχούσε ποσοστό 70% νέων παραγγελιών! Συγκεκριμένα δήλωσε ότι «Είναι ειρωνικό γιατί – αν και όχι απόλυτα ηθελημένα – οι μεγάλες ναυτιλιακές που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, έκαναν ό,τι μπορούσαν για να καταστρέψουν τη ναυλαγορά με το μπαράζ των τεράστιων ναυπηγικών προγραμμάτων τους. Ως εκ τούτου, το βάρος έχει πέσει στους ανεξάρτητους παίκτες που προσπαθούν να βρουν τη ‘γιατρειά’ στη ζημιά που προκάλεσαν οι κολοσσοί των μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Άρθρο παρέμβαση της Έλλης Πατέρα: Ποιος εμποδίζει την επανασύνδεση των νέων με τη ναυτιλία;

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Α. Φράγκου: Έσωσε την «παρτίδα» για το 4ο τρίμηνο

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Οι φόβοι των αναλυτών για τα αποτελέσματα της Diana Shipping δεν επαληθεύτηκαν

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here