Πώς κινήθηκε η αγορά των τάνκερ. Ποιες κατηγορίες ξεχώρισαν

Πτωτικά κινήθηκαν οι τιμές στην αγορά των τάνκερ και συγκεκριμένα στις κατηγορίες VLCCs, suezmaxes και aframaxes κατά την εβδομάδα 2-6 Ιανουαρίου, ενώ καλύτερη ήταν η εικόνα στα LR/MR.

VLCCs

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, η περιορισμένη δραστηριότητα στον Περσικό Κόλπο και την περιοχή της Δυτικής Αφρικής σε συνδυασμό με την αυξανόμενη διαθεσιμότητα σε τονάζ μαζί με ένα σημαντικό αριθμό πλοίων που είτε βγήκε από δεξαμενισμό είτε από τα ναυπηγεία οδήγησαν τις τιμές των ναύλων σε χαμηλότερα επίπεδα.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε κατά 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 42,986 ημερησίως.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

SUEZMAXES

Αν και υπήρξε αρκετή ζήτηση για πλοία στην περιοχή της Δυτικής Αφρικής η προσφορά σε τονάζ ήταν παραπάνω από επαρκής με αποτέλεσμα οι τιμές των ναύλων και στις δυο βασικές διαδρομές να υποχωρήσουν σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Στην περιοχή της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας η δραστηριότητα ήταν υποτονική με την τιμή για τη διαδρομή εντός Μεσογείου (Med-Med) να υποχωρεί σε WS85.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε 21% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 27,795 ημερησίως.

AFRAMAXES

Δραστήρια η αγορά στην Μεσόγειο αλλά και την Μαύρη θάλασσα την εβδομάδα που πέρασε με τη διαδρομή Sidi Kerir-Trieste να ανεβαίνει σε WS120.

Από την άλλη όμως στην περιοχή της Βόρειας Θάλασσας η εικόνα ήταν διαφορετική με περιορισμένη δραστηριότητα και την τιμή στη διαδρομή UKC-UKC να υποχωρεί σε WS90.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων υποχώρησε οριακά κατά 1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 22,383 ημερησίως.

LR/MR

Η αγορά των LR την εβδομάδα που πέρασε παρουσίασε μικτή εικόνα με την τιμή στα LR2 στην διαδρομή προς Ιαπωνία να κινηθεί πτωτικά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε WS112.5 ενώ αντίθετα στην ίδια διαδρομή στα LR1 παρουσίασε άνοδο και διαμορφώθηκε στα WS114.

Αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά των MR από την περιοχή UKC με την διαδρομή προς Δυτική Αφρική να ανεβαίνει σε WS175 ενώ αντίθετα η τιμή στον δυτικό άξονα UKC-USAC-USG-UKC υποχώρησε οριακά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Στην περιοχή του κόλπου Μεξικού (Αμερική) η αγορά των MR παρουσίασε σημάδια επιβράδυνσης με την τιμή USGulf-ECSA να υποχωρεί σε WS125.

Ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα MR παρουσίασε άνοδο κατά 5% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,756 ημερησίως.

Dirty products

Στην περιοχή της Καραϊβικής η αγορά παρουσίασε σημάδια ύφεσης με την δραστηριότητα να επιβραδύνεται και την τιμή στην διαδρομή Caribs-USGulf να υποχωρήσει οριακά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα σε WS175.

Αντίθετα, από τις περιοχές της Μεσογείου και UKC κατά την διάρκεια της εβδομάδας η δραστηριότητα αναθερμάνθηκε με αποτέλεσμα οι τιμές για τις διαδρομές MED-USGulf και UKC-USGulf να ανέβουν σε WS145.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε άνοδο κατά 11% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 24,000 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Επιβεβαίωση του Mononews: Αγόρασε 3 πλοία της SK Shipping o Β. Μαρινάκης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μινωικές Γραμμές: Γιατί ο Grimadli απέσυρε δύο πλοία του από την Αδριατική

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

SHARE
Έλλη Πατέρα
Η Έλλη Πατέρα γράφει αναλύσεις για ναυτιλιακά θέματα

LEAVE A REPLY