Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.

Κοντοζυγώνει η χρεοκοπία της Hanjin Shipping

Η νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή Hanjin Shipping, που κατέθεσε αίτηση για πτώχευση τον Αύγουστο του 2016, πρόκειται – όπως όλα δείχνουν – να χρεοκοπήσει και επίσημα την Παρασκευή (17/2), όπως μεταδίδουν τα μέσα ενημέρωσης της Νοτίου Κορέας. Το Κεντρικό Περιφερειακό Δικαστήριο της Σεούλ αναμένεται να ορίσει επίτροπο επικεφαλής της πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της ναυτιλιακής ενώ και τα περισσότερα στοιχεία από την ιστοσελίδα της έχουν κατέβει.

Παραγγελία-μαμούθ έλαβε η ιταλική Fincantieri

Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος

Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri, που εξειδικεύονται στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων, έλαβαν μια παραγγελία από τη Norwegian Cruise Line (NCL) για ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που θα αγγίξει σε κόστος τα 4,8 δισ. ευρώ. Το πρόγραμμα προβλέπει την κατασκευή 4 νέας γενιάς κρουαζιερόπλοιων, με option για ακόμη 2. Το κόστος του καθενός θα φτάσει τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ οι παραδόσεις τους έχουν προγραμματιστεί από το 2022 ως το 2025, με επέκταση ως το 2027 εάν εξασκηθεί η option.

Σε συζητήσεις με τη Walmart η HMM

Η διοίκηση της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hyundai Merchant Marine (HMM) έχει ξεκινήσει γύρο συζητήσεων με την αμερικανικό όμιλο λιανεμπορίου Walmart ώστε να αντικαταστήσει τη χρεοκοπημένη Hanjin Shipping στο σχετικό συμβόλαιο. Η Hanjin διακινούσε περίπου 30.000 containers για λογαριασμό της Walmart σε ετήσια βάση – ποσοστό που αντιστοιχούσε στο 10% του συνολικού όγκου εμπορευματοκιβωτίων. Τις συζητήσεις επιβεβαίωσε και η διοίκηση της αμερικανικού ομίλου.

Η ZIM υπέγραψε με την Alibaba

Η ναυτιλιακή ZIM – με έδρα το Ισραήλ – υπέγραψε συμβόλαιο με τον κινεζικό όμιλο Alibaba, η του οποίου οι πελάτες θα μπορούν πλέον να κλείνουν χώρο απευθείας στα πλοία της ισραηλινής ναυτιλιακής, όπως προβλέπει η συμφωνία. Η ZIM είναι μόνο μια εταιρεία ανάμεσα στους κολοσσούς των εμπορευματοκιβωτίων που υπογράφει με τον online κινεζικό γίγαντα, με τις Cosco Shipping, Maersk Line αλλά και τη γαλλική CMA CGM να αποτελούν στρατηγικούς του συνεργάτες.

Οι ναύλοι στα LPG θα μειωθούν κι άλλο το 2017

Περαιτέρω πιέσεις πρόκειται να δεχθεί η ναυλαγορά του υγραερίου (LPG) το 2017, όπως επισημαίνει η βρετανική συμβουλευτική εταιρεία Drewry, γεγονός που οφείλεται στη συνεχιζόμενη υπερπροσφορά τονάζ στον κλάδο. Από την άλλη, το εμπόριο LPG πρόκειται να αυξηθεί, λόγω της ισχυρής ζήτησης από τις ασιατικές αγορές. Ωστόσο, η Drewry θεωρεί ότι η ανάπτυξη του στόλου των υγραεριοφόρων δεξαμενόπλοιων αναμένεται να καταλαγιάσει από το 2018.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Λιβανός: Η Citi αναβαθμίζει τη μετοχή της GasLog σε buy

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Hedge fund ρευστοποίησε τη συμμετοχή του στην Capital Product

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά. Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

SHARE
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

LEAVE A REPLY