Πήτερ Γεωργιόπουλος
Πήτερ Γεωργιόπουλος, επικεφαλής Gener8 Maritime

Στην πώληση ενός ακόμη μεγάλης ηλικίας πλοίου της φαίνεται πως προχώρησε η ναυτιλιακή Gener8 Maritime, της οποίας επικεφαλής είναι ο εφοπλιστής Πήτερ Γεωργιόπουλος, στα πλαίσια της στρατηγικής ανανέωσης του στόλου της που ακολουθεί το τελευταίο διάστημα.

Πήτερ Γεωργιόπουλος

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή έχει αποφασίσει να διαθέσει προς πώληση το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC Gener8 Poseidon (χωρητικότητας 305.800-dwt και κατασκευής 2002), με τους υποψήφιους αγοραστές να προέρχονται από τη Σιγκαπούρη, όπως υποστηρίζει το TradeWinds.

Σύμφωνα με τους brokers, η τιμή του εν λόγω δεξαμενόπλοιου ανέρχεται στα 25 εκατ. δολάρια, μια τιμή η οποία ευθυγραμμίζεται με τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς, ωστόσο, στην παρούσα φάση, η συμφωνία βρίσκεται ακόμη υπό συζήτηση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι της πώλησης του Gener8 Poseidon είχαν προηγηθεί οι πωλήσεις τριών ακόμα δεξαμενόπλοιων (ενός τύπου aframax, ενός τύπου suezmax και ενός ακόμη VLCC) της εταιρείας που έχουν λάβει χώρα από τον Ιούλιο του 2016, ενώ πριν από λίγο καιρό, όπως είχε γράψει το mononews.gr, ο κ. Γεωργιόπουλος εξασφάλισε αγοραστές για δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC χωρητικότητας 320.000-dwt το καθένα, που προγραμματίζονται προς παράδοση από τα ναυπηγεία Hanjin Heavy τον ερχόμενο Μάρτιο.  Τα 2 αυτά πλοία πωλήθηκαν στη νοτιοκορεάτικη ναυτιλιακή εταιρεία H-Line Corporation, με το αντίτιμο για την αγοραπωλησία να ανέρχεται σε 79 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.

Πήτερ Γεωργιόπουλος
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC «Gener8 Poseidon» της Gener8 Maritime είναι χωρητικότητας 305.800-dwt και κατασκευής του έτους 2002

Υπενθυμίζεται όμως σε αυτό το σημείο ότι και μια προσυμφωνημένη από το 2016 πώληση πλοίου δεν ευοδώθηκε τελικά.

Ο λόγος για το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου τύπου aframax Gener8 Pericles (πρώην “Genmar Strength”, χωρητικότητας 105.674-dwt και κατασκευής 2003), το οποίο, σύμφωνα με όσα ισχυρίζονταν οι brokers το προηγούμενο διάστημα, είχε συμφωνήσει η ναυτιλιακή να το πουλήσει στην εταιρεία καυσίμων Heng Tong Fuels & Shipping (θυγατρική του ομίλου Coastal Holdings) από την Κίνα, για το ποσό των 14 εκατ. δολαρίων.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες της αγοράς, η συναλλαγή κατέληξε σε… ναυάγιο και το δεξαμενόπλοιο παραμένει στο στόλο της εισηγμένης στη Νέα Υόρκη Gener8, ενώ αναμένεται να συνεχίσει να δραστηριοποιείται στο pool (κοινοπρακτικό σχήμα) του ομίλου Navig8.

Αξίζει ακόμη να τονιστεί ότι το επικρατέστερο σενάριο που πλέον συζητείται πολύ στην αγορά, είναι μία συμμαχία μεγατόνων με τον Νορβηγό εφοπλιστή John Fredriksen, του οποίου η ναυτιλιακή Frontline επεξεργάζεται την πλήρη ενσωμάτωση της Gener8, κάτι που αν συμβεί θα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην ιστορία της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Το big deal του εφοπλιστή – Εκρηκτική άνοδος της μετοχής κατά 96%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Καλλιμανόπουλος: Δικαστική προστασία για τα 46 πλοία του εφοπλιστή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here