Μυστήριο: Ποιες είναι οι τρεις άγνωστες ελληνικές ναυτιλιακές που μπαίνουν στο ξηρό φορτίο

Στο προσκήνιο έχουν έλθει τρεις μικρές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που έχουν αρχίσει να μπαίνουν με φόρα στο ξηρό φορτίο, επιλέγοντας να ξεκινήσουν τη διαδρομή τους αγοράζοντας πλοία που ανήκαν στην πλειοψηφία τους σε νοτιοκορεάτικες εταιρείες.

Η πρώτη εταιρεία που έστρεψε πάνω της τα «φώτα» είναι η S-Bulkers, που έχει την έδρα της στην Αθήνα και με βάση επίσημα στοιχεία του υπουργείου Ναυτιλίας, συνδέεται με τη ναυτιλιακή Stalwart Management, όπου επικεφαλής είναι ο Δημήτρης Σουράβλας. Η Stalwart, που ιδρύθηκε το 2013, διαθέτει στόλο που αποτελείται από 4 δεξαμενόπλοια, ενώ ο κ. Σουράβλας μαζί με την επικεφαλής της χρεοκοπημένης Elmira Shipping, Αικατερίνη Λαναρά, είχαν προσπαθήσει να την εισάγουν στην αμερικανική χρηματαγορά το 2014, με το όνομα Stalwart Tankers, χωρίς επιτυχία.

Η S-Bulkers προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου Hyundai Treasure (χωρητικότητας 48.821-dwt και κατασκευής 2004), για το οποίο κατέβαλε το ποσό των 5 εκατ. δολαρίων στη νοτιοκορεάτικη εταιρεία Naru Shipping. Κατόπιν, το μετονόμασε σε S Brilliant, όπως και αναγράφεται στα δεδομένα του χάρτη πλοίων πραγματικού χρόνου (AIS) marinetraffic.com. Ωστόσο, το S Brilliant δεν είναι το μοναδικό πλοίο της S-Bulkers. Το πρώτο ήταν το RHL Catalina (χωρητικότητας 53.553-dwt και κατασκευής 2002), το οποίο η ναυτιλιακή το εξαγόρασε το Νοέμβριο του 2016 για το ποσό των 4,8 εκατ. δολαρίων από μια γερμανικών συμφερόντων εταιρεία. Πλέον, όπως αναφέρεται στο marinetraffic.com, το φορτηγό πλοίο ονομάζεται S Bravery.

Η δεύτερη εταιρεία, σύμφωνα με το TradeWinds, είναι η Varco, η οποία έχει την έδρα της στη Μάνδρα Αττικής. Παρόλο που η Varco εμφανίζεται να έχει παρουσία στο ξηρό φορτίο εδώ και πολλές δεκαετίες, μόλις πρόσφατα επανήλθε στη δραστηριότητα, με την επίσημη εγγραφή της να τοποθετείται χρονικά το έτος 2015.

Η Varco προχώρησε στην εξαγορά του φορτηγού πλοίου μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου supramax K Jasper (χωρητικότητας 56.659-dwt και κατασκευής 2012), το οποίο απέκτησε από τη νοτιοκορεάτικη SK Shipping, πλοία της οποίας έχει αποκτήσει και η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη. Για το K Jasper – το οποίο μετονομάστηκε σε V Bravo – η Varco κατέβαλε στην SK Shipping το ποσό των 8-8,3 εκατ. δολαρίων. Η εταιρεία διαθέτει στο στόλο της δύο ακόμη πλοία, τα οποία είναι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου Andreas (κατασκευής 1999) και Aikaterini (κατασκευής 2001) – αμφότερα χωρητικότητας 36.000-dwt.

Τέλος, ο τρίτος παίκτης που αναδύθηκε στο ξηρό φορτίο αγοράζοντας νοτιοκορεάτικα πλοία είναι η ναυτιλιακή Trader Maritime & Trading με έδρα τον Πειραιά, για την οποία τίποτα άλλο δεν είναι γνωστό, παρά μόνο το ότι εξαγόρασε το bulker CS Brave (χωρητικότητας 56.942-dwt και κατασκευής 2010) από τη Chang Myung Shipping, καταβάλλοντας το 2016 το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων περίπου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η. Γκότσης: Υποδέχθηκε δυναμικά το 2017 με νέα εξαγορά δεξαμενόπλοιου

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πέντε σημαντικότερες ειδήσεις στη ναυτιλία τώρα

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

SHARE
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ο Ευριπίδης Κουτσοχρήστος έχει τελειώσει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο το Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας. Στο mononews.gr γράφει θέματα ναυτιλιακά, επιχειρηματικά και κοινωνικά.

LEAVE A REPLY