Λέων Πατίτσας
Λέων Πατίτσας, διευθύνων σύμβουλος της Atlas Maritime

Παρά το γεγονός ότι η ναυτιλιακή Atlas Maritime εξειδικεύεται τα τελευταία χρόνια στις μεταφορές υγρού φορτίου, ο Λέοντας Πατίτσας – που είναι ο ιδρυτής της και διατελεί διευθύνων σύμβουλος – δεν αποκλείει στο μέλλον να εισέλθει ξανά στην αγορά του ξηρού φορτίου, έναν κλάδο από τον οποίο είχε αποχωρήσει από το έτος 2007, όταν και είχε πουλήσει το τελευταίο φορτηγό πλοίο του στόλου προκειμένου να αφοσιωθεί στα δεξαμενόπλοια.

Ο Έλληνας εφοπλιστής, μιλώντας στο Marine Money, εξήγησε τις προθέσεις του για τις μελλοντικές εξαγορές, οι οποίες δε θα αφορούν μόνο δεξαμενόπλοια αλλά και φορτηγά πλοία, γεγονός που θα σημάνει και την δυναμική επιστροφή της Atlas στο dry bulk.

Ο κ. Πατίτσας τόνισε ότι ο κλάδος του ξηρού φορτίου δείχνει ιδιαίτερα ελκυστικός, δεδομένου του ότι τα εμπορεύματα καταγράφουν ράλι και οι τιμές των μεταχειρισμένων – ειδικά στην αγορά capesize – κινούνται σε χαμηλά τριακονταετίας. Συγκεκριμένα, είπε ότι «Η δεδομένη χρονική περίοδος αποτελεί ιδανική ευκαιρία για την είσοδο στο ξηρό φορτίο, καθώς οι τιμές των πλοίων κινούνται στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 20-30 ετών» για να συνεχίσει λέγοντας ότι «Όσον αφορά τα δεξαμενόπλοια, πιστεύουμε ότι θα είναι λίγο πιο συγκρατημένα τα πράγματα, από τη στιγμή που ο OPEC περιόρισε την παραγωγή πετρελαίου και θα σημειωθούν πολλές παραλαβές νεότευκτων φέτος».

Ο CEO της Atlas ακόμη τόνισε στο Marine Money ότι οι νέοι κανονισμοί που πρόκειται να θεσπιστούν, θα δώσουν μεγάλη ώθηση στον τομέα του scrapping, αυξάνοντας την ζήτηση κατά πολύ. Επιπλέον, υποστήριξε ότι η διαφοροποίηση είναι η λέξη-κλειδί, γι’ αυτό και «Θα τοποθετούσα τα χρήματά μου τόσο στο ξηρό όσο και στο υγρό φορτίο».

Λέων Πατίτσας Atlas
Το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου aframax «Aspasia Lemos» της Atlas Maritime είναι χωρητικότητας 105.187-dwt και κατασκευής του έτους 2009

Ο κ. Πατίτσας θεωρεί ότι στο dry bulk «τα χειρότερα πέρασαν» ενώ εμφανίζεται αισιόδοξος απέναντι στην εκλογή Trump στο Λευκό Οίκο καθώς «μπορεί να βελτιώσει το τοπίο, μειώνοντας τους φόρους, αποδεσμεύοντας την οικονομία και ενισχύοντάς τη με έργα υποδομών ύψους 1 τρισ. δολαρίων». Κάτι που πρόκειται να δώσει ώθηση και στο ΑΕΠ, ένας δείκτης από τον οποίο η ναυτιλία εξαρτάται και επηρεάζεται άμεσα.

Η έλλειψη χρηματοδότησης, η αδυναμία των εισηγμένων ναυτιλιακών που δραστηριοποιούνται στο υγρό φορτίο να εκδώσουν μετοχές καθώς και το γεγονός ότι το 80% των πλοιοκτητών αυτών έχασαν πολλή ρευστότητα λόγω άλλων επενδυτικών κινήσεων, κατά τον επικεφαλής της Atlas, δημιούργησε ένα χάσμα ανάμεσα στις τιμές και τη ναυλαγορά, γι’ αυτό και οι τιμές των δεξαμενόπλοιων είναι τόσο ελκυστικές και τα έσοδα – παρά τη μείωσή τους σε σχέση με πέρσι – συνεχίζουν να είναι ικανοποιητικά.

Πρόκειται για μια τάση που θα επιμείνει, καταλήγει ο κ. Πατίτσας, τονίζοντας ότι όποιος έχει διαθέσιμη ρευστότητα, θα πράξει σωστά εάν επενδύσει τώρα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Υποδέχθηκε το 2017 παραλαμβάνοντας τέσσερα νέα πλοία

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Απογοήτευσαν τους αναλυτές τα αποτελέσματα της Navios Midstream

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here