ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η Ρωσία θα στείλει περίπου 19% λιγότερο αργό πετρέλαιο στα κύρια λιμάνια της στη Βαλτική και Μαύρη Θάλασσα το πρώτο πεντάμηνο του 2018, σε σύγκριση με πέρσι, σύμφωνα με το Bloomberg. Στο μεταξύ, οι ροές προς την Κίνα ανέβηκαν κατά 43% τους πρώτους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον ρωσικό κρατικό οργανισμό Transneft PJSC.
Η αλλαγή αυτή είναι πιθανό να αφήσει τα διυλιστήρια της Ευρώπης να ψάχνουν για εναλλακτικούς προμηθευτές, αναφέρει ο Alan Gelde, αντιπρόεδρος του τμήματος για τις αγορές των διυλιστηρίων, των χημικών και του πετρελαίου στη Wood Mackenzie Ltd στο Λονδίνο. Η Γηραιά Ήπειρος εισάγει από τη Ρωσία περισσότερο αργό από κάθε άλλη χώρα, σύμφωνα με στοιχεία του International Trade Centre. Και η αντικατάσταση του αργού που χάνεται λόγω Κίνας είναι πιθανόν να προέλθει από φορτία της Μέσης Ανατολής τα οποία σε άλλη περίπτωση θα πήγαιναν στην Ασία, καθώς επίσης και από τις ΗΠΑ.
Για την ώρα, η μείωση της ροής του ρωσικού αργού πετρελαίου προς την Ευρώπη δεν φαίνεται στις τιμές – μάλλον το αντίθετο – λόγω της εργασιών συντήρησης στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που μετατρέπουν το αργό σε καύσιμα. Ωστόσο, η χαμένη ποσότητα του ρωσικού αργού έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή στον κλάδο των τάνκερ, που έχει ήδη υποστεί σοβαρό πλήγμα από την υπερπρομήθεια πλοίων και από τη μείωση της παραγωγής από τις χώρες του ΟΠΕΚ.
Η ίδια εικόνα επικρατεί και στα φορτία που φορτώνονται στη Βαλτική Θάλασσα, τη βάση του σταθμού Πριμόρσκ, ο οποίος αποτελεί ακόμα τη μεγαλύτερη εγκατάσταση εξαγωγής αργού πετρελαίου στη Ρωσία.
Το ρωσικό πετρέλαιο μεταφέρεται στην Κίνα ως επί το πλείστον μέσω αγωγών και μέσω θαλάσσης από τα ανατολικά λιμάνια του Kozmino, De-Kastri και Prigorodnoye. Ένας δεύτερος αγωγός μεταξύ των δύο χωρών ξεκίνησε να λειτουργεί την Πρωτοχρονιά, διπλασιάζοντας την ικανότητα εισαγωγής πετρελαίου της Κίνας στους 30 εκατ. τόνους ετησίως ή περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα.
Οι συνολικές ροές προς την Κίνα αυξήθηκαν κατά 43% σε περίπου 750.000 βαρέλια ημερησίως το πρώτο τρίμηνο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Transneft. Οι ροές που περνούν από τα ευρωπαϊκά λιμάνια της Ρωσίας – οι περισσότερες εκ των οποίων καταλήγουν στην Ευρώπη – πρόκειται να μειωθούν κατά 19% στα 1,86 εκατ. βαρέλια τη μέρα μέσα στον Μάιο.
Καθώς αυξάνεται η ροή προς την Ανατολή, το ρωσικό πετρέλαιο θα αντικατασταθεί από μια μίξη αργού Μέσης Ανατολής και ΗΠΑ, σύμφωνα με τον Gelder. Οι εξαγωγές από την Αμερική προς όλους τους προορισμούς σημείωσαν νέο ρεκόρ στα 2,3 εκατ. βαρέλια τη μέρα την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ στην Ευρώπη αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες πληθώρα φορτίων αργού που θα μπορούσε να αποδειχθεί χρήσιμο για τη στήριξη των προμηθειών βενζίνης – ένα από τα βασικότερα προϊόντα που παράγονται στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια – όταν η ζήτηση αυξηθεί το καλοκαίρι.
«Το αμερικανικό αργό θα καλύψει λογικά τις ανάγκες της καλοκαιρινής σεζόν», αναφέρει ο Gelder. «Στα τέλη της άνοιξης και το καλοκαίρι, καθώς αυξάνεται η ζήτηση βενζίνης, η Ευρώπη είναι ο αναμενόμενος προορισμός».