ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Μάλιστα, στην υπόθεση αυτή φέρονται να υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία σε βάρος των δύο εταιρειών, καθώς στη δικογραφία περιλαμβάνεται η αλληλογραφία μεταξύ των υπευθύνων των δύο εταιρειών από το 2008 έως το 2012 (με κοινοποίηση στον Γιώργο Μπόμπολα και τον γιο του Λεωνίδα), η οποία αποδεικνύει ότι υπήρξε προσυνεννόηση προκειμένου να αποσυρθεί η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ ΑΕ, η οποία είχε αρχικά αναλάβει τα δύο έργα, καθώς υπέβαλε την πιο συμφέρουσα προσφορά, για να αναλάβει τελικά η ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, η οποία ακολουθούσε στον πίνακα μειοδοσίας. Η νέα δικαστική περιπέτεια επηρέασε και την τιμή της μετοχής του Ελλακτωρα που αυτή την ώρα 16,55 υποχωρεί κατά περίπου 7,5%.
Υπενθυμίζουμε ότι είναι η τρίτη φορά μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο που το όνομα του Λεωνίδα Μπόμπολα εμπλέκεται σε κάποιο σκάνδαλο, καθώς τον περασμένο Μάρτιο συνελήφθη μετά από ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης που είχε εκδοθεί από τις κυπριακές αρχές αναφορικά με μίζες που φέρονται να δόθηκαν για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ Πάφου και ΧΥΤΥ Κοσίης, ενώ τον Μάιο αποκαλύφθηκε πως η ΕΛΛΑΚΤΩΡ είναι μία από τις εταιρείες που βρίσκονται στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στο πλαίσιο έρευνας για την ύπαρξη μεγάλου καρτέλ στον τομέα των κατασκευών.
Βέβαια, στη μεν πρώτη περίπτωση ο Λεωνίδας Μπόμπολας δεν εκδόθηκε τελικά στην Κύπρο, αφού το Συμβούλιο Εφετών της Αθήνας απέρριψε το αίτημα των κυπριακών αρχών, κρίνοντας πως θα πρέπει να δικαστεί στην Ελλάδα και όχι στην Κύπρο, στη δε υπόθεση του «καρτέλ» δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή τίποτα παραπάνω από φήμες και πληροφορίες. Δηλαδή και στις δύο αυτές περιπτώσεις, όπως και σε αυτήν της προσυνεννόησης με τη ΜΟΧΛΟΣ, δεν υπάρχει καμία καταδικαστική απόφαση σε βάρος του Λεωνίδα Μπόμπολα.
Ωστόσο, και μόνο η εμπλοκή του ονόματός του σε τέτοιες πολύκροτες υποθέσεις σίγουρα προκαλούν ενδιαφέρον, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι δεν είναι και συχνό φαινόμενο στην Ελλάδα να διώκονται μεγαλοεργολάβοι – για να είμαστε πιο ακριβείς, ο Λεωνίδας Μπόμπολας είναι μάλλον ο μοναδικός μεγαλοεργολάβος που έχει βάλει στο «μάτι» με τέτοια θέρμη η Δικαιοσύνη…
Και να επισημάνουμε και κάτι ακόμα που έχει τη σημασία του: τα ΜΜΕ συμφερόντων Μπόμπολα, και κυρίως το «Έθνος», ουσιαστικά από την αρχή της «πρώτης φοράς Αριστεράς»… παίζουν φουλ ΣΥΡΙΖΑ, και αυτό είναι κάτι που δεν κρύβεται. Είναι όμως και κάτι που δεν φαίνεται να βοηθά πολύ τον Λεωνίδα Μπόμπολα…
Τι απαντά η εταιρία
Η εταιρία Ελλάκτωρ το απόγευμα (18:30) με ανακοίνωση της δίνει τη δική της απάντηση στην άσκηση ποινικής δίωξης για τους διαγωνισμούς που αφορούσαν στα έργα, σε ΗΣΑΠ και ΟΛΘ. Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής:
Από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών ασκήθηκε ποινική δίωξη για τα έργα α. «Επέκταση Κρηπιδώματος 26 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του 6ου προβλήτα της ΟΛΘ Α.Ε.» και β. «Ανακαίνιση Υποδομής – Επιδομής των Γραμμών και Ενίσχυση Σήραγγας από Ομόνοια έως Μοναστηράκι της ΗΣΑΠ Α.Ε.» και παραγγέλθηκε η διενέργεια κύριας ανάκρισης, προς διερεύνηση της ύπαρξης τυχόν ποινικών ευθυνών.
Σχετικά με την προαναφερόμενη ασκηθείσα ποινική δίωξη, η ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. επισημαίνει ότι τόσο στο έργο της ΟΛΘ Α.Ε. όσο και σε αυτό της ΗΣΑΠ Α.Ε. ουδεμία προσυνεννόηση υποβολής προσφορών υπήρξε, ούτε οποιαδήποτε εν γένει παραβατική συμπεριφορά εκ μέρους των εκπροσώπων της ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. Πολύ περισσότερο, δεν τίθεται θέμα πρόκλησης ζημίας σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.
Αναλυτικά:
1. Στο έργο «Επέκταση Κρηπιδώματος 26 του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του 6ου προβλήτα της ΟΛΘ ΑΕ» υποβλήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2011 εννέα συνολικά προσφορές με τα ακόλουθα ποσοστά έκπτωσης: ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε. 50,97%, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. 45,58%, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. 42,38%, ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 41,81%, ΑΕΓΕΚ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ Α.Ε. 39,99%, TECHNIS SpA 38,33%, Κ/Ξ FCC CONSTRUCCION SA-ΙΝΤΡΑΚΑΤ Α.Ε. 30,63%, ARCHIRODON GROUP NV 20,22% και ΜΗΧΑΝΙΚΗ Α.Ε. 13,19%. Τον Απρίλιο του 2012, η ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε., κατόπιν αιτήματος της ΟΛΘ Α.Ε., ανανέωσε την ισχύ της οικονομικής προσφοράς της, παρά την ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών (Αύγουστος 2012). Η ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε. είχε ήδη αποχωρήσει από τη διεκδίκηση του έργου, μετά τη λήξη ισχύος της δικής της προσφοράς. Η ΟΛΘ Α.Ε., με σχετική απόφασή της, προέβη σε ματαίωση του διαγωνισμού και το έργο τελικά δεν εκτελέσθηκε, συμμορφούμενη στην επιλογή του ΤΑ.Ι.Π.Ε.Δ. για την υλοποίηση του ως άνω έργου, από τον ανάδοχο της σχεδιαζόμενης τότε ιδιωτικοποίησης της ΟΛΘ Α.Ε.
2. Στο έργο «Ανακαίνιση Υποδομής – Επιδομής των Γραμμών και Ενίσχυση Σήραγγας από Ομόνοια έως Μοναστηράκι της ΗΣΑΠ Α.Ε.», υποβλήθηκαν τον Φεβρουάριο του 2007 εννέα συνολικά προσφορές με τα ακόλουθα ποσοστά έκπτωσης: Κ/Ξ STRABAG AG-ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. 35,80%, ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε. 33,83%, ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. 27,20%, ΑΘΗΝΑ Α.Τ.Ε. 27,07%, ΤΕΡΝΑ Α.Ε. 26,42%, J&P ΑΒΑΞ 26,35%, ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ Α.Ε. 20,86%, ALPINE MAYREDER 17,26% και ΑΕΓΕΚ 11,71%. Η ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. ανέλαβε την εκτέλεση του έργου, κατόπιν σχετικών αποφάσεων των αρμοδίων δικαστηρίων και διενέργειας του προβλεπόμενου προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Με τις αποφάσεις αυτές κρίθηκε αμετάκλητα ο αποκλεισμός από τη διαγωνιστική διαδικασία των Κ/Ξ STRABAG AG-ΘΕΜΕΛΗ Α.Ε. και ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε., επειδή οι προσφορές τους ήταν άκυρες. Είμαστε βέβαιοι ότι στα πλαίσια της διαταχθείσας Ανάκρισης θα επιβεβαιωθούν οι παρούσες θέσεις της ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε. ΑΚΤΩΡ Α.Τ.Ε.»
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Μνημόνιο: “Σβήνουν” οι συνταξιούχοι, τελειώνει το ΕΚΑΣ – Μειώσεις χωρίς όριο το 2017
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αποδείξεις: Το απόλυτο αλαλούμ – Τι ισχύει φέτος, «πονοκέφαλος» το 2017
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Οι τράπεζες θα σας διαγράψουν 4 δισ δάνεια. Δείτε πώς