Τα αναψυκτικά περνάνε δύσκολες μέρες. Και δε φαίνεται το 2016 να είναι λιγότερο απαιτητικό. Με περισσότερους καταναλωτές να δείχνουν την προτίμησή τους στα υγιεινά προϊόντα τροφίμων και ποτών, οι εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Pepsi, και ο Δρ. Pepper βρίσκονται όλο και περισσότερο σε άμυνα. Τα συνονόματα προϊόντα τους συχνά περιγράφονται ως προϊόντα, που έχουν μηδενική θρεπτική αξία, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι ερευνών, τα έχει συνδέσει με αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης, παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2. Οι παράγοντες αυτοί είχαν ένα σκληρό αποτέλεσμα επί των πωλήσεων.

Ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στα αναψυκτικά στις ΗΠΑ

Όπως αναφέρεται στο «Politico», οι συνήγοροι της δημόσιας υγείας ψάχνουν να φέρουν δημοψηφίσματα και νομοθεσία για τη φορολογία των αναψυκτικών σε περίπου δώδεκα πόλεις στις ΗΠΑ το 2016. Αυτό θα ήταν μια έντονη επίθεση στην βιομηχανία αναψυκτικών, η οποία πέρυσι ξόδεψε περισσότερα από $ 2 εκατομμύρια για την καταπολέμηση της πρωτοβουλίας του φόρου αναψυκτικών μόνο στο Bay Area της Καλιφόρνια. (Το Σαν Φρανσίσκο απέτυχε στην ψήφιση ενός φόρου το 2014, αλλά δίπλα του, το Berkeley, έγινε η πρώτη πόλη της χώρας που υιοθέτησε έναν, που ορίζεται σε 1 σεντ ανά ουγγιά).

«Είναι σαφές ότι ο θόρυβος γύρω από τη φορολογία των αναψυκτικών έχει επιταχυνθεί», είπε η Linda Montag, αναλύτρια του «Moody’s».  «Και δεν είναι μόνο εγχώρια. Το έχουμε δει αυτό και σε άλλες αγορές».

Η Γαλλία άρχισε να φορολογεί τα ζαχαρούχα ποτά το 2012 στα $ 0,08 ανά λίτρο, και το Μεξικό ακολούθησε το 2014 με φόρο $ 0.06 ανά λίτρο. Τώρα, η Ινδία έχει προτείνει ένα φόρο 40% στα ζαχαρούχα αναψυκτικά.

«Αυτοί που υποστηρίζουν ότι πρέπει να πίνουμε λιγότερα αναψυκτικά έχουν καταφέρει να φέρουν το ζήτημα στην προσοχή του κοινού και το κοινό έχει πάρει το μήνυμα», δήλωσε η Marion Nestle, μία καθηγήτρια στην επιστήμη της διατροφής από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης και συγγραφέας του βιβλίου Soda Politics.

Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ εγκαταλείπουν τα αεριούχα ζαχαρούχα ποτά για επιλογές με λιγότερη ζάχαρη και λιγότερες τεχνητές γεύσεις και συστατικά, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές αναψυκτικών να βρουν τρόπους για να αναπληρώσουν την απώλεια εσόδων, σύμφωνα με μια έκθεση του «Moody’s Investors Service».

«Το κλειδί μιας επαναστατικής ανακάλυψης που θα μπορούσε να αντιστρέψει αυτή τη τάση παραμένει άγνωστο – η εξέλιξη μιας καλής γεύσης, με μηδέν θερμίδες και με φυσική γλυκαντική ουσία» αναφέρει η έκθεση.

Χωρίς αυτό το ελιξίριο, η «Moody’s» είπε ότι οι εταιρείες θα δώσουν πιθανότατα μεγαλύτερη προσοχή στις αναπτυσσόμενες αγορές για να αναπληρώσουν την απώλεια εσόδων, ιδιαίτερα καθώς η αύξηση της μεσαίας τάξης σε όλη την Αφρική και τη Μέση Ανατολή κερδίζει μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη.

Οι επιχειρήσεις αναμένεται να επανεκτιμήσουν τα άλλα προϊόντα, που παράγουν για ευκαιρίες ανάπτυξης. Η Coca-Cola, για παράδειγμα, έχει πολλά μη-ανθρακούχα ποτά, έχοντας ένα μερίδιο στις επιχειρήσεις «Suja Juice» και ένα 16% σε μετοχές της «Keurig Green Mountain».

«Κατά την τελευταία δεκαετία, οι εταιρείες ποτών έχουν ξεδιπλώσει μια τεράστια ποικιλία από επιλογές ποτών σε μια σειρά από κατηγορίες θερμίδων και από μεγέθη μερίδων, συμπεριλαμβανομένων των ιδιαίτερα δημοφιλών mini-cans», δήλωσε ο Lauren Kane, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ένωσης Ποτών. «Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής και οι προτιμήσεις των Αμερικανών είναι αυτό, που οδηγούσε πάντα και θα συνεχίσει να οδηγεί την βιομηχανία αναψυκτικών».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Ερριέτα Κομνηνού
Η Ερριέτα Κομνηνού έχει σπουδάσει στο Λονδίνο. Στο mononews γράφει επιχειρηματικά θέματα και stories

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here