Όπως πολλά κορίτσια της ηλικίας της, η Hanna Russell, 21 χρονών, δημιούργησε για πρώτη φορά ένα λογαριασμό Instagram, όταν ήταν στο γυμνάσιο, για να κρατήσει επαφή με τους φίλους της. Αλλά όταν πέτυχε ένα καλό συμβόλαιο μοντέλου, ο αριθμός των followers της έφτασε τις λίγες χιλιάδες. Μια δουλειά ως μοντέλο με την «American Eagle Outfitters» οδήγησε σε ακόμη μεγαλύτερη αύξηση των followers. Τώρα έχει 12.500.

Πριν το καταλάβει, η Hanna έπαιρνε προσφορές να παρουσιάσει ή να διαφημίσει προϊόντα στο Instagram. Και μαζί μ’ αυτό ήρθε η αφόρητη πίεση να διατηρήσει μία «τέλεια» εικόνα – ένα λεπτό σώμα, λαμπερά μαλλιά και μία έκφραση εντυπωσιακή, ενισχυμένη από άψογο φωτισμό.sgsgsg

Στην αρχή, ο στόχος της Russell να πάρει «likes» ήταν «μια μορφή επιβεβαίωσης, μια ενίσχυση αυτοπεποίθησης», είπε στο «Mic».  Αλλά σταδιακά, «έγινε ο μόνος τρόπος για να αισθάνομαι ότι είμαι αρκετά καλή».

«Συνήθισα να αγαπώ τις αντιδράσεις που έπαιρνα από τους ανθρώπους και τα σχόλια που άφηναν  στις φωτογραφίες μου … ήταν ένα είδος επιβεβαίωσης για το ποια ήμουν ως άτομο», δήλωσε η Russell.  «Ήθελα να έχω την τέλεια εικόνα στο Instagram αλλά είχε τόσο πολύ άγχος και πίεση για να το διατηρήσω αυτό».

Η Russell δεν είναι η μόνη Instagrammer που νιώθει τη μοναδική πίεση των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης. Με τις «Insta-famous» διασημότητες όπως η Essena O’Neill να μιλάνε ανοιχτά για το άγχος και το στρες, που αισθάνονται όταν δημοσιεύουν τις φωτογραφίες για να πάρουν όσο δυνατόν περισσότερα likes, γίνεται σαφές ότι τα social media μπορεί να είναι πραγματικά επιβλαβή για την ψυχική υγεία των χρηστών. Έρευνα από το Ιατρικό Περιοδικό Κοινωνικής και Κλινικής Ψυχολογίας δείχνει ότι η κατάθλιψη και το άγχος εδραιώνεται όταν οι χρήστες συγκρίνουν και προσπαθούν να συμβαδίσουν με τις εξιδανικευμένες ζωές, που παρουσιάζονται από τους άλλους χρήστες κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης, και ο στόχος για να πάρουν likes επισκιάζει την πραγματική ζωή.

sgsdgsg

Πίσω από πολλές φαινομενικά ανεπιτήδευτες λήψεις με μπικίνι και από φωτογραφίες με στάσεις της γιόγκα, που αξίζουν να μπουν σε περιοδικό, είναι ένας χρήστης, ο οποίος εργάστηκε για ώρες να συλλάβει αυτή την εικόνα και αγχώνεται για το αν ήταν αρκετά ωραία για να συγκεντρώσει εκατοντάδες likes.

Η λύση για αυτό το εικονικό πρόβλημα, το οποίο, όπως αποδεικνύεται, έχει πραγματικές συνέπειες είναι η διαπίστωση ότι τα social media, απλά, δεν είναι πραγματικά.

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν μια ευκαιρία που μόνο λίγοι από εμάς έχουν στην «πραγματική» μας ζωή.  Να παρουσιάζουμε τον εαυτό μας με τον ακριβή τρόπο που θέλουμε και να κατευθύνουμε με ακρίβεια το πώς μας βλέπουν οι άλλοι», είπε η Peggy Drexler, καθηγήτρια ψυχολογίας στο «Weill Cornell Medical College», στο Mic. Μια βρετανική μελέτη το επιβεβαίωσε, διαπιστώνοντας ότι περισσότερο από το 66 % των 4.000 ερωτηθέντων, παραδέχθηκε, ότι δημοσίευε εικόνες για να κάνουν τη ζωή τους να φαίνεται πιο συναρπαστική.

«Σε αντίθεση με την πραγματική ζωή, συχνά δεν υπάρχει γενικό πλαίσιο στα social media. Βλέπετε μόνο την εικόνα, που το άλλο πρόσωπο θέλει να προβάλει και όχι τα ελαττώματα. Σε κάποιους, αυτό μπορεί να ενθαρρύνει μια κατάσταση εμμονής για τελειότητα, που φυσικά, δεν μπορεί ποτέ να πραγματοποιηθεί», είπε η Drexler.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here