Το επιχειρηματικό τους ταλέντο, το παραδέχονται σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Είναι από τα πιο “κοφτερά” μυαλά της business κοινότητας του πλανήτη. Η επιρροή τους στην ποντοπόρο είναι καθοριστική. Διεθνείς προσωπικότητες με ελληνική καταγωγή. Τα ονόματά τους φιγουράρουν στην ετήσια επετηρίδα “Lloyd’s List Top 100 2015” με τους 100 πιο ισχυρούς παράγοντες στην παγκόσμια ναυτιλία. Οι σημαντικότεροι παίκτες του εφοπλισμού είναι 13 και είναι Έλληνες. Και ας τους κατηγορούν ότι απολαμβάνουν προκλητικές φοροαπαλλαγές από το ελληνικό κράτος, απέχοντας από τη συλλογική προσπάθεια για υπέρβαση της κρίσης…

Γιάννης Αγγελικούσης

Πρόκειται για τον μεγαλύτερο ιδιώτη εφοπλιστή διεθνώς. Ενδεικτικό της “δύναμης” του είναι ότι στη κατάταξη με βάση το στόλο, τον “προσπερνούν” μόνο εκπρόσωποι πολυμετοχικών ή κρατικών κολοσσών όπως οι Cosco, MOL, NYK, China Shipping και AP Moller Maersk και κανένας άλλος εφοπλιστής – φυσικό πρόσωπο .

Ιωάννης Αγγελικούσης, ετών 65, εφοπλιστής.
Ιωάννης Αγγελικούσης, ετών 65, εφοπλιστής.

Διοικεί έναν τεράστιο στόλο με 143 πλοία. Άνθρωπος χαμηλών τόνων, λιγομίλητος αποστρέφεται τα φώτα της δημοσιότητας. Ξεχωρίζει για τις επιλογές του να επανδρώνει τα πληρώματα με Έλληνες αξιωματικούς και να υψώνει περήφανα τη γαλανόλευκη, παρόλο που το κόστος είναι υψηλότερο σε σχέση με τα ξένα νηολόγια.

Αγγελική Φράγκου

Στη ναυτιλιακή πιάτσα είναι γνωστή ως “καπετάνισσα”. Το 2004 ανέλαβε τα ηνία της Navios από τον πατέρα της Νικόλαο Φράγκο. Παράγοντες της ναυτιλίας αμφισβήτησαν τις ικανότητες που μπορεί να διαθέτει μια γυναίκα σε έναν κατά κόρον ανδροκρατούμενο κλάδο. Η δυναμική πορεία της, τους διέψευσε. Ελέγχει έναν στόλο από συνολικά 137 πλοία, φορτηγά, δεξαμενόπλοια και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Η κα Φράγκου οδήγησε στο Nasdaq τις εταιρείες της, κατορθώνοντας, όπως καταγράφεται, να αντλήσει από τη δύσκολη και απαιτητική χρηματιστηριακή αγορά των ΗΠΑ 196 εκατομμύρια δολάρια!

Αγγελική Φράγκου, ετών 49, Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc
Αγγελική Φράγκου, ετών 49, Πρόεδρος και Διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Maritime Holdings Inc

Αυστηρή και απαιτητική. Τηρεί το λόγο της και όπως λένε όσοι την συναναστρέφονται «όταν δώσει το χέρι της, η συμφωνία είναι πιο ισχυρή κι από συμβόλαιο». Στη “σιδηρά κυρία” της ναυτιλίας αρέσει το μαύρο και το βαθύ μπλε των ωκεανών που συχνά αποτελεί και το σήμα κατατεθέν των ενδυματολογικών επιλογών της. Μιλά πολύ καλά τα αγγλικά, τα ελληνικά, αλλά και τη γλώσσα του λιμανιού, όταν χρειαστεί.

Γιώργος Οικονόμου

Με 14,18 εκατ. dwt και 116 ποντοπόρα, ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου βρίσκεται συχνά στο επίκεντρο των media. Όχι μόνο για την πορεία της Dryships αλλά και για τον προκλητικό βίο που διάγει. Προ τριμήνου έγινε για έκτη φορά πατέρας. Απέκτησε ένα πανέμορφο κοριτσάκι που ήρθε να συμπληρώσει την ευτυχία του με την 30χρονη συντρόφου του Κυβέλη Μελετοπούλου.

Γιώργος Οικονόμου, ετών 62, εφοπλιστής.
Γιώργος Οικονόμου, ετών 62, εφοπλιστής.

Ακριβοθώρητος και χαμηλού προφίλ με συγκεκριμένες και σταθερές παρέες από τον εφοπλιστικό χώρο.Διαθέτει ένα εντυπωσιακό σκάφος με το όνομα «Barracuda», το οποίο μάλιστα έχει γίνει πολυσέλιδο θέμα μέχρι και στο lifestyle αμερικανικό περιοδικό «Vanity Fair» και περνάει τα Χριστούγεννα στην πολυτελή έπαυλη που διαθέτει εδώ και χρόνια στο Σεντ Μπαρτς.

Γιώργος Προκοπίου

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ξεκίνησε ως μηχανικός στα πλοία και είναι ένας από τους 10 πιο ισχυρούς άνδρες της ελληνικής ναυτιλίας. «Καπετάνιος» ενός στόλου 66 δεξαμενοπλοίων. Οι τζίροι των εταιριών του «ζαλίζουν». Το ίδιο και το χαρτοφυλάκιο ακινήτων το οποίο διαθέτει. Η επόμενη πρόκληση είναι να «κατακτήσει» και το φιλέτο της Αθηναϊκής Ριβιέρας στην παραλιακή ζώνη, τον Αστέρα Βουλιαγμένης.

Γιώργος Προκοπίου, ετών 66, επικεφαλής Dynacom.
Γιώργος Προκοπίου, ετών 66, επικεφαλής Dynacom.

Δύσκολα θα ξεχάσει την φορολογική του περιπέτεια το 2010. Μετά από έλεγχο του ΣΔΟΕ, κατηγορήθηκε για φοροδιαφυγή και του επιβλήθηκε πρόστιμο- μαμούθ ύψους 40 εκατ. ευρώ. Λίγες μέρες μετά, το περιοδικό «Stern» αποκάλυψε πως «δύο ημέρες μετά την κλήση των Αρχών για τακτοποίηση της οφειλής του, εκείνος μετέφερε στην Ελβετία 600 εκατ. ευρώ».

Πήτερ Γ. Λιβανός

Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, αφού το οικογενειακό του δέντρο στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις έχει ρίζες τριών αιώνων. Ο Πήτερ Λιβανός, με περιουσία που υπολογίζεται κοντά στα 3 δισ. ευρώ, πρωταγωνιστεί στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Συλλέκτης παλιών αυτοκινήτων πολυτέλειας (ένας από τους μεγαλύτερους στον πλανήτη) είναι πιθανότερο να τον συναντήσει κανείς σε εκθέσεις συλλεκτικών οχημάτων παρά κάπου αλλού. Εχει διατελέσει άλλωστε ιδιοκτήτης και αργότερα αντιπρόεδρος της Aston Martin Lagonda Ltd. Η άλλη μεγάλη του αγάπη είναι η ιστιοπλοΐα.

Πήτερ Γ.Λιβανός, ετών 56 . Επιχειρηματίας - εφοπλιστής.
Πήτερ Γ.Λιβανός, ετών 56 . Επιχειρηματίας – εφοπλιστής.

Γεννήθηκε το 1956 και μαζί με τη σύζυγό του Λάρα και τα τέσσερα παιδιά του ζει στην λίμνη της Γενεύης, αλλά και στο Λονδίνο και ενίοτε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το The Buckley School των Ηνωμένων Πολιτειών και αργότερα από το Le Rosey της Ελβετίας και το Columbia University.

Πέτρος Παππάς

Κομβικό ρόλο στην ενίσχυση του μεγέθους και της θέσης της Star Bulk Carriers έπαιξε η συμφωνία, που έκλεισε ο Πέτρος Παππάς, με την αμερικανική Oaktree, καθιστώντας την εταιρεία του μεγαθήριο στον εφοπλισμό, αφού πλέον διαχειρίζεται περισσότερα από 100 πλοία. Ο Ελληνας πλοιοκτήτης έχει καταγωγή από την Κωνσταντινούπολη και αυτός ήταν ο λόγος που επί Ντέμη Νικολαΐδη ανακατεύτηκε με τα διοικητικά δρώμενα της ΑΕΚ.

Πέτρος Παππάς, ετών 62. Εφοπλιστής.
Πέτρος Παππάς, ετών 62. Εφοπλιστής.

Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακά στη Διοίκηση Επιχειρήσεων. Σε ηλικία 27 ετών συμμετείχε ως μέλος της εθνικής ομάδας σκοποβολής στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Μόσχας το 1980 καταλαμβάνοντας την 37η θέση.

Νικόλας Τσάκος

Είναι ο συνεχιστής μιας θαλάσσιας ναυτιλιακής αυτοκρατορίας. Ο Νίκος Τσάκος, γιος του εφοπλιστή καπετάνιου Παναγιώτη Τσάκου γεννήθηκε το 1963 στην Αθήνα και είναι παντρεμένος με την Ελληνίδα σχεδιάστρια Σήλια Κριθαριώτη. Κατάγεται από παραδοσιακή ναυτική οικογένεια των Καρδαμύλων της Χίου. O στολος της ΤΕΝ αριθμεί 89 πλοία.

Νικόλας Τσάκος, ετών 52. Εφοπλιστής.
Νικόλας Τσάκος, ετών 52. Εφοπλιστής.

Τον Μάρτιο του 2013 σημειώθηκε ισχυρή έκρηξη από βόμβα στο σπίτι του στην Ακρόπολη. Ενώ η ζωή του σημαδεύτηκε το 2010 με τον πρόωρο χαμό της αδελφής του. Η Μαρία Τσάκου βρέθηκε νεκρή στο δωμάτιο μεγάλου ξενοδοχείου της Νέας Υόρκης εξαιτίας ενός ανευρύσματος στην καρδιά.
Πήτερ Γεωργιόπουλος

Ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την θάλασσα ως ναυλομεσίτης. Αργότερα, έγινε τραπεζίτης και ακολούθησε τον δρόμο της πλοιοκτησίας. Ο 54χρονος Έλληνας εφοπλιστής, απασχόλησε πολλές φορές τις κοσμικές στήλες κυρίως για τη σχέση και τον γάμο του με το μοντέλο από τον χώρο της μόδας, Kara Young. Η ηθοποιός και μοντέλο, που ζει στη Νέα Υόρκη, παντρεύτηκε, το 2002, με τον Έλληνα εκατομμυριούχο και έχουν αποκτήσει ένα παιδί.

Πήτερ Γεωργιόπουλος, ετών 54. Εφοπλιστής.
Πήτερ Γεωργιόπουλος, ετών 54. Εφοπλιστής.

Το 2011 η ναυτιλιακή εταιρεία Genmar υπαγόταν στο άρθρο 11 του αμερικανικού πτωχευτικού κώδικα- Σήμερα το όνομα του «Peter G» φιγουράρει και πάλι μεταξύ των 100 ισχυρότερων εφοπλιστών του πλανήτη.
Θεόδωρος Βενιάμης

Πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, γεννήθηκε το 1950 στο Βροντάδο της Χίου και είναι γιος του χιώτη καπετάνιου Λευτέρη Βενιάμη. Σε ηλικία 27 ετών και έχοντας πλέον ολοκληρώσει τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Εμπορικών Επιστημών ιδρύει τη ναυτιλιακή εταιρεία Golden Union Shipping Co. Τότε η εταιρεία στεγαζόταν σε ένα μικρό γραφείο στην οδό Κολοκοτρώνη στον Πειραιά .

 

Θεόδωρος Βενιάμης. Ετών 70 . Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστων.
Θεόδωρος Βενιάμης. Ετών 70 . Πρόεδρος Ένωσης Εφοπλιστων.

Ο κ. Βενιάμης είναι χαμηλών τόνων και σπάνια θα συναντήσει κανείς στα λαμπερά σαλόνια. Είναι δύσκολος με την επικοινωνία και επιφυλακτικός με τα ΜΜΕ. Ενας τομέας στον οποίο έχει να επιδείξει αξιόλογη επιχειρηματική δράση, πέραν της ποντοπόρου ναυτιλίας, είναι αυτός των τηλεπικοινωνιών, στον οποίο διατηρεί συμφέροντα στην Οtesat-Μaritel, εταιρεία που παρέχει σύγχρονες υπηρεσίες επικοινωνίας στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Κωστής Κωνσταντακόπουλος

Ο καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος, ο οποίος έφυγε από τη ζωή στο τέλος Ιανουαρίου του 2011, είχε προβλέψει το μέλλον της εταιρείας-κολοσσού που είχε δημιουργήσει από το μηδέν. Και βγήκε αληθινός, αφού ο πρωτότοκος γιος του Κωστής, ο οποίος ανέλαβε σε ηλικία 37 ετών να διευθύνει τον ναυτιλιακό βραχίονα των οικογενειακών επιχειρήσεων, διοικεί τον όμιλο Costamare με μαεστρία και τον αναπτύσσει συνεχώς ακόμη και την περίοδο της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Κωστής Κωνσταντακόπουλος, ετών 46. Επικεφαλής COSTAMARE.
Κωστής Κωνσταντακόπουλος, ετών 46. Επικεφαλής COSTAMARE.

Ασχολείται με τον αθλητισμό, διατηρεί χαμηλό προφίλ και χαρακτηρίζεται άξιος διάδοχος του πατέρα του. Ηγήθηκε της εισαγωγής της Costamare στο χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης.

Ευάγγελος Μαρινάκης

Πριν από λίγους μήνες, ο επικεφαλής της Capital, Ευάγγελος Μαρινάκης, σήκωσε από τις διεθνείς αγορές πάνω από 130 εκατομμύρια δολάρια για να χρηματοδοτήσει τις επιχειρήσεις του. Το ισχυρό brand name του ομίλου βοήθησε ώστε ανάδοχοι στην προσπάθεια να μπουν οίκοι, όπως οι UBS Investment Bank, BofA Merrill Lynch, Wells Fargo Securities, Raymond James, Barclays, Jefferies, Stifel, Evercore ISI, Credit Agricole CIB, ING και SEB.

Ευάγγελος Μαρινάκης, ετών 48. Επιχειρηματίας - Εφοπλιστής.
Ευάγγελος Μαρινάκης, ετών 48. Επιχειρηματίας – Εφοπλιστής.

Η Capital Product Partners L.P. ελέγχει στόλο τριάντα ένα ποντοπόρων, εκ των οποίων τα 23 είναι δεξαμενόπλοια, τα επτά είναι μεγάλα (Post Panamax) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα μεγάλο (Capesize) φορτηγό.

Σίμος Παλιός

Ο Σίμος Παντελής Παληός γεννήθηκε στη Χίο. Οι ρίζες του κρατούν από τρεις μεγάλες παλιές χιώτικες εφοπλιστικές οικογένειες με παράδοση αιώνων στη Ναυτιλία, τις οικογένειες Παληού, Κολάκη και Μαργαρώνη. Αποφοίτησε από το ιστορικό γυμνάσιο Αρρένων Χίου και κατόπιν σπούδασε μηχανολογία/ναυπηγική στο Πανεπιστήμιο του Durham στη βορειοανατολική Αγγλία.

Ο εφοπλιστής Σίμος Παληός, της Diana Shipping.
Ο εφοπλιστής Σίμος Παληός, της Diana Shipping.

Η Diana Shipping Inc ξεκίνησε το 1972, με πιο παλιά βαπόρια, τα οποία αγοραζόντουσαν συνεταιρικά με φίλους, με συγγενείς. Οι μετοχές της Diana Shipping Inc., από το 2005 μέχρι και σήμερα διαπραγματεύονται δημόσια μέσω του Χρηματιστηρίου της Νέας Υόρκης.

Δημήτρης Μελισσανίδης

Η πρώτη επιχειρηματική δραστηριότητας του Δημήτρη Μελισσανίδη ήταν μια σχολή οδηγών. Σήμερα αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες στην διεθνή αγορά ναυτιλιακών καυσίμων.

Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.
Δημήτρης Μελισσανίδης, ετών 64. Εφοπλιστής- Επιχειρηματίας.

Η διαδρομή της καριέρας του θα μπορούσε να γραφτεί σε μυθιστόρημα. Από τις προσφυγικές γειτονιές της Νίκαιας, εκεί όπου οι γονείς του είχαν εγκατασταθεί μετά τον ξεριζωμό τους από τον Πόντο, ως τη Γουόλ Στριτ (το 2006) και τις συμφωνίες που υπέγραψε με τους Άραβες (2009),και ένα χρόνο αργότερα τη συμφωνία εξαγοράς της Verbeke Bunkering (2010) .
Η πορεία του αποτελεί παράδειγμα επιχειρηματικής ανάπτυξης και δείχνει πως ο γιος του Ζώρα Μελισσανίδη – χρόνια μετά το θάνατό του εξακολουθούν να τον θυμούνται με σεβασμό οι Πόντιοι – ξεχώρισε στον επιχειρηματικό στίβο.

LEAVE A REPLY