• Business

    Όλα τα μυστικά των διαβουλεύσεων της Κομισιόν για τη φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών

    ελλαδα


    Σε έναν νέο κύκλο διαβουλεύσεων που αναμένεται να κρατήσει γύρω στους έξι μήνες μπαίνουν κυβέρνηση, εφοπλιστές και Κομισιόν, αναφορικά με τη φορολόγηση των ναυτιλιακών εταιρειών με το σύστημα του φόρου τονάζ, μετά την απόφαση των αρμόδιων κοινοτικών αρχών να μην προχωρήσουν ακόμη σε επίσημη έρευνα σε βάρος της χώρας μας για παροχή κρατικής χρηματοδότησης που έρχεται σε σύγκρουση με την κοινοτική νομοθεσία.

    Ήδη από τον περασμένο Ιούνιο η Κομισιόν, μέσω της επιτρόπου Μεταφορών Violeta Bulc, είχε προαναγγείλει ότι πιθανότατα θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα στη σχετική έρευνα, ωστόσο τα νεότερα δεδομένα είναι ότι αυτή η διαδικασία πάει πίσω, καθώς θα διεξαχθούν νέες συζητήσεις σε μία προσπάθεια να διευθετηθεί το ζήτημα.

    Πρόκειται για μία κόντρα που έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου πέντε χρόνια, καθώς η Κομισιόν θεωρεί πως το ευνοϊκό καθεστώς φορολόγησης που παρέχει η Ελλάδα στους εφοπλιστές πλήττει τον ανταγωνισμό και αντίκειται στην κοινοτική νομοθεσία. Αν μάλιστα η Κομισιόν προχωρήσει σε έρευνα εναντίον της χώρας μας (μέχρι τώρα η έρευνα είναι ανεπίσημη), είναι πιθανό η χώρα μας να βρεθεί προ διλήμματος: είτε να αλλάξει ριζικά το σύστημα φορολόγησης των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, επιβαρύνοντας πολύ περισσότερο τους εφοπλιστές, είτε να διεκδικήσει τη δικαίωσή της στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, σε έναν επίπονο δικαστικό αγώνα.

    Πάντως, για την ώρα φαίνεται πως η Αθήνα κερδίζει χρόνο, καθώς για τους επόμενους έξι μήνες η κυβέρνηση θα έχει την ευκαιρία να διαπραγματευτεί μία λύση με την Κομισιόν και τους εφοπλιστές, ώστε να αποφύγει τα χειρότερα. Ουσιαστικά, κατά τα φαινόμενα, πρόκειται για μία περίοδο προεργασίας κατά τη διάρκεια της οποίας η Κομισιόν δεν θα προβεί σε ενέργειες, αλλά μετά το τέλος αυτής, αν δεν υπάρξει ικανοποιητική κατάληξη στις συζητήσεις, τότε θα διεξαχθεί επίσημη έρευνα.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί αναλυτές επισημαίνουν πως ενδεχομένως οι Ευρωπαίοι, προκειμένου να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση, θα συνδέσουν το θέμα της φορολογίας στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις με τις διαπραγματεύσεις για την επόμενη δόση του ελληνικού προγράμματος, «εκβιάζοντας» ουσιαστικά την Αθήνα με αυτόν τον τρόπο.

    Βέβαια, είναι γεγονός ότι η Ελλάδα δεν είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα με ευνοϊκή προς τους εφοπλιστές νομοθεσία, καθώς χώρες όπως η Μάλτα και η Κύπρος επίσης παρέχουν προνομιακό καθεστώς φορολόγησης στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, το οποίο έχει εγκριθεί από την Κομισιόν. Αυτό είχε επισημάνει μάλιστα πριν από λίγους μήνες και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, απαντώντας με έντονο ύφος στις απειλές της Κομισιόν: «Γνωρίζουμε για άλλα φορολογικά καθεστώτα στα οποία κρύβονται πίσω από δαιδαλώδεις νόμους και νομικά τερτίπια, αλλά έχουμε αρνηθεί, και θα αρνηθούμε, να τα ‘καρφώσουμε’. Δεν θα είναι δική μας ευθύνη αν τα πράγματα γίνουν άβολα».

    Το θέμα είναι αν η Κομισιόν είναι πρόθυμη να ανοίξει τον «ασκό του Αιόλου», με όλες τις δυσάρεστες συνέπειες που μπορεί να έχει αυτό…

    Διαβάστε ακόμα στο mononews.gr:

    http://www.mononews.gr/sto-mati-tou-kiklona-germanikes-trapezes-varia-ektethimenes-ston-klado-tis-naftilias/75165



    ΣΧΟΛΙΑ